tag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post3821220664478284106..comments2024-03-27T14:21:23.822-07:00Comments on www.stockman.nu: Räkna med fler nyemissionerCristofferhttp://www.blogger.com/profile/13395280248477521069noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-7183729789376449792008-11-21T06:15:00.000-08:002008-11-21T06:15:00.000-08:00Någon som är med på att samla in fullmakter på Ind...Någon som är med på att samla in fullmakter på Industrivärden aktier och sedan gå till bolagsstämman och föreslå en likvidation av Industrivärden? jag kan lätt skriva en fullmakt på mina 400 aktier<BR/><BR/>Stockman kan säkert företräda oss eller?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-12453495232943590022008-11-20T23:58:00.000-08:002008-11-20T23:58:00.000-08:00Nej faktum är nog att Likkvidation bör övervägas. ...Nej faktum är nog att Likkvidation bör övervägas. En kontrollerad likvidation är i alal fall bättre än tvångsförsäljningar...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-44875079395358612152008-11-20T16:19:00.000-08:002008-11-20T16:19:00.000-08:00Hmm... likvidation kanske ingen dum idèMvhchapmanHmm... likvidation kanske ingen dum idè<BR/>Mvh<BR/>chapmanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-26919055311327998762008-11-20T13:32:00.000-08:002008-11-20T13:32:00.000-08:00Anonym 1> Jag trodde personligen att den gränse...Anonym 1> Jag trodde personligen att den gränsen var passerad för länge sedan. Indsustrivärden borde ha sålt när man gick över 20% är min åsikt...<BR/><BR/>idag är man nästan på 40% i skuldsättning och skulle man hamna upp mot 50-55% så är det risk att hela företaget äventyras likt Mats O Sundqvist och liknande...<BR/><BR/>Det bästa kanske helt enkelt vore om man likviderade Indsutrivärden?<BR/><BR/>Anonym 2> Någon av bilföretagen kommer säkert gå omkull. Några gigantiska stödpaket tycker i alal fall jag är fel medicin. Bättre då att satsa på arbetslöshetsåtgärder, massiva utbildnings och forskningsinsatser osv...<BR/><BR/>problemet är tyvärr att situationen är väldigt komplex. Alla tjänstepension som alla anställda de senaste 30-40 åren vid bil företagen finns i dess bolags balansräkningar...Går dom omkull är det mååånga amerikaner som förlorar både anställning och ålderdomstrygghet.Cristofferhttps://www.blogger.com/profile/13395280248477521069noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-41158126475880272152008-11-20T12:55:00.000-08:002008-11-20T12:55:00.000-08:00USAs Big Three har problem, men tror du de klarar ...USAs Big Three har problem, men tror du de klarar sig? Kommer de bara ur den här krisen så kommer ju massor med nya bilar behövas i BRIC under de närmaste decennierna...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7114428790083573220.post-64283400995756498082008-11-20T07:49:00.000-08:002008-11-20T07:49:00.000-08:00Hej Cristoffer!Jag läser din blogg varje dag med f...Hej Cristoffer!<BR/>Jag läser din blogg varje dag med förtjusning, den är riktigt bra!<BR/>Jag har en undran som visserligen inte har med nyemmissioner att göra men ändå...<BR/>Om Industrivärdens innehav fortsätte att sjunka så att belåningen hamnar upp mot 50% kommer då styrelsen sälja av innehav eller kommer dom att härda ut och i så fall hur länge?<BR/>Hur resonerar du i detta läge?<BR/>Mvh<BR/>chapmanAnonymousnoreply@blogger.com