tisdag 24 mars 2015

Ursvik Ultra racerapport






I helgen så sprang jag årets första tävling. Den "korta" klassen på Ursvik Ultra. Denna korta klass innebär att man med start kl 03:00 på natten springer tre varv på ett dryg 15 km långt omväxlande terrängspår som har en hyfsad kupering på drygt 340 höjdmeter per varv. Spåret är i Stockholm benämnt som "Ursvik Extreme". Huruvida det är extremt eller inte skall man nog inte göra några större utvikningar om.


Jag hade sedan länge bestämt att jag skulle ta tävlingen som ett rent träningspass då frånvaron av riktigt långa löppass har gjort sig gällande. Sista veckan innan loppet var dessutom riktig misär med en sjuk sambo, mycket dålig sömn, småkrasslig kropp och näst intill obefintligt med träning. Annars har jag tränat helt okej i vinter.

 Så sent som på fredagen var jag osäker på om jag skulle starta överhuvudtaget pga sista veckans misär men sagt och gjort så tog jag och packade väskan och begav mig med tåg till Sundbyberg, på tåget slöt jag också upp med Rickard och Stefan från klubben, som båda skulle springa 75km klassen (dom gjorde de båda mycket bra tycker jag). Vi tog en lättare måltid i Sundbyberg centrum innan vi tog SL-bussen ut till Ursvik. Fick vila några timmar på mitt liggunderlag för så mycket till sömn blev det inte då den lilla gymnastikhallen hade rörelsedetektor och ljuset inte gick att släcka.

Före loppet
Jag bestämde mig under lördagen att förutom att ta det som ett träningspass också våga gå lite utanför boxen och våga prova saker som egentligen inte är prestationsbefrämjande. Med anledning av att jag ska springa längre lopp i sommar så valde jag när jag packade västen med lite extra vikt och var nog en av få som sprang med "barlast". En annan sak jag bestämde mig för var att våga att springa med väldigt lite energiintag under loppet, mest för att se vad som skulle hända då jag i vinter tycker jag blivit allt bättr epå mindre energi. Ultralöpare är ju annars  allmänt kända för att moffa i sig både det ena och det andra under lopp vilket så klart är bra då det håller upp energinivån i kroppen samtidigt så finns det en klar uppfattning att "train low, race high (mycket energi enbart på tävling)" när det gäller energi är av godo.

Ultradistanser handlar mycket om att vänja kroppen vara energisnål och därmed hålla distansen in i mål. Och då detta var träning så skulle det bli "low". Tanken var att helt lämna gottebordet vid varvning som arrangörerna ställt upp innan jag kom i mål. Jag bestämde mig också för att ta det ganska lungt och kontrollerat under loppet vad avser fart.

Loppet
Före start så stod jag och småprata med multisportaren Malin  som enligt utsago skulle ta det lungt men bakom hennes ständiga leeende och den slimmade packningen kunde man nog ana att här skulle det gå undan. Förra våren sprang jag några dagar med Malin i Storlien på fjället och vet om att hon riktigt stark, speciellt i uppförsbackar (vilket är något av min svaghet) men jag hänger med henne i nedförsbackar.

Startskottet löd och vi gav oss iväg. Jag lade mig snabbt i ryggen på Malin men märke väl redan efter 100m att det nog är ganska så dumt att springa i denna fart så jag saktade ner lite och lufsade på i lagom lunk. Kilometrarna  gick och  jag tog väl första klunken vatten efter ca. 25 min löpning och det var skönt när man väl kom in på de mindre stigarna framför de hårdare större varianterna. Jag insåg nog att mitt skoval (Inov-8 X-talon 212) nog passade bättre där och man egentligen skulle valt en mer normal joggingsko för det hårda underlaget. Jag promenerade uppför de två värsta branterna under det första varvet annars sprang/joggade jag rakt igenom, i de sista långa backen på första varvet tog jag en liten gel (High5) och i övrigt drack jag bara en liten klunk vatten vi enstaka tillfälle.

Första varvet passerades på 1:23 och jag joggade förbi med avunsjuk blick på gottebordet när andra stannade och tog för sig av. Det var förhållandevis kallt under gryning och det var gränsfall på att jag hade för lite kläder på mig, läs, det hade varit skönt med vantar i de rådande minusgraderna på 6-8 kallgrader.

Redan på andra varvet hade det börjat ljusna och var snart så ljust att pannlampan knappt behövdes med jag lät den sitta på huvudet under hela loppet in i mål. Sprang större delen av andra varvet ensam i stor omfattning och det var ganska skönt och småfilosofera för sig själv. Tog väl något promenadsteg mer än på det första varvet och vart lite stelare. Vad som nu började bli ett problem var att mina flaskor på bröstet hade frusit båda två och det var lagom mysigt att få en isklunk i sig så jag bestämde mig på andra varvet att bara ta små små vattenslurkar för att fukta läpparna. Precis i samma backe som jag tog gelen på första varvet så tog jag nu min andra gel, det blev också dagens sista. Andra varvet gick på 1:24 så tempot var jämnt och fint. Då jag druckit för lite vatten från isflaska så bestämde jag mig här för att lyxa till det lite i varvning med att dricka en halv mugg varm blåbärssoppa.himmelskt gott, de lockande chips, godis mm som låg vackert uppdukat lät jag bli. Skulle man sett mina ögon kunde man nog ana besvikelsen hos mig.

Sista varvet började okej i ungefär samma fart som de två förgående men jag började nu bl allt mer stel i benen och märkte i uppförsbackarna att energinivån i kroppen hade en hel del i övrigt att önska och det blev några fler promenadsteg, men tyckte nog inte jag tappat så mycket ändå. Märktes att fler deltagare nu tog det varligare med farten och jag sprang förbi en hel del 75 km löpare som nu hade rejält ont i kroppen sedan starten kl 00:00. Ungefär halvvägs på banan så skymtade jag en välbekant rygg från Örebro AIK med lång svallande hårtofs. Klubbkamraten Sara och glädjande verkade jag springa fortare än henne då ryggen kom närmare. Låg bakom i en uppförsbacke och tjoade till och frågade hur formen var. Ingen reaktion, hon verkade vara i sin egen bubbla. Så jag tog mod till mig att springa upp jämnsides om henne och lade armen om henne. (...gör inte det på joggingturen, kära läsare) och logiskt ryckte hon till som om det vore en våldsverkare som gav sig på henne pga av min framfusighet. Glad att jag slapp smockan och fick nu förklaringen till hennes frånvaro av respons på tilltal då hon lyssnade på P1 program på radion i hörlurar. Bildning och idrott i skön harmoni.

Joggande någon minut med Sara och småpratade men tyckte jag hade bra fart så jag lika gärna kunde springa in i mål och vinkade adjö. Klart övermodigt skulle det snart visa sig och det dröjde nu inte länge för jag började känna mig riktigt matt och trött. Inte så konstigt egentligen då jag helt avstod från både dricka och all form av energi på sista varvet. Gick tom helt enkelt och blev succesivt trött, tröttare och sista 3 km tröttast av dem alla med stela pinnar till ben med promenad i varje uppförsbacke. Tappade väl intresset också skall väl medge när några konkurrenter sprang om bara de sista kilometerna. Precis före målgång kom Sara glatt joggande ikapp och och såg fantastisk fräsch ut och gav sig raskt ut på hennes sista varv och fullföljade de 5 varvet som tvåa bland damerna. Sluttiden på sista varvet blev för mig svaga 1:36 och måltiden på klockans loggade 47 kilometer blev 4:26.

Energimässigt så fick jag totalt sett i mig under loppet, enbart två små energigeler (High5), ca. 5dl vatten och en halv mugg blåbärssoppa. Inte mycket på knappa 4,5 timme löptid eller rättare sagt alldeles, alldeles för lite. Men samtidigt en nyttig erfarenhet. Efter målgång smakade det gott med både chips, korv, godis, blåbärssoppa mm.

Eftermäle
Sammantaget var jag ganska besviken efter målgång och tyckte jag nog gjort ett bra dumt genomförande efter de tröttsamma sista kilometrarna. Samtidigt med barlast och låg energi, hålla en snittfart på 5:39 per km under de 47 km på kuperade stigar med pannlampa var ändå helt okej, maratondistansen passerades på 3:58 på klockan och det är ju helt okej även det. Så med några dagars distans så känns det helt okej.

Tyvärr verkar någon ha tagit en flaska (Ultimate direction står det på den om någon fick med den av misstag) från mig som jag glömde kvar vid målplatsen innan jag lade mig på min madrass. Då den var puts väck när jag skulle hämta den innan jag tog bussen tillbaka till tåget.

Kronan på verket blev sedan tågresan hem där jag snålat och inte bokat sitsplats och resultatet på ett fullt tåg blev ståplats första biten för de trötta benen.

Träningsvärken efter loppet tycker jag lovar riktigt gott. Enbart muskulär stelhet, lika ont i musklerna på hög som vänster sida och inga problem alls med knäleder, fotleder eller andra tänkbara svagheter. Tar det som ett kvitto på att träningen i vinter har varit helt okej. Simmade en kortis på måndagen för att mjuka upp kroppen.

13 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Jag tycker ett varv på Ursviks 15 km spår brukar vara ett fint långpass. Otroligt starkt att springa 3 till 5 varv.

    SvaraRadera
  2. Vittnesmål om hur jag erbjöds ett lån utan säkerhet för bara 2%.
    Jag är Farida Agus Setiawati och jag är ett levande vittnesbörd om de goda nyheterna om Amanda Loan Firm.
    Lyssna, ingen långivare här är villiga att hjälpa dig, utan de är bara här för att slita dig dina surt förvärvade pengar. Min man och jag sökte för lån från olika långivare på nätet men i slutet var vi lurade och lurade av våra pengar genom olika lån företag på nätet.
    Vi lånade även pengar för att betala dessa online långivare men i slutet fick vi ingenting.
    Jag och min man var i skuld och vi hade ingen att köra till för att få hjälp, vårt familjeföretag rasat och vi kunde inte få pengar för att möta våra dagliga utgifter tills vi infördes till Mrs Amanda som hjälpte oss genom att erbjuda oss ett oskyddat lån.
    Kontakta Mrs. Amanda idag för ditt lån och glömma någon här lovar du lån på grund vid den senare slut kommer du inte få något lån från dem.
    För mer information om hur du når Mrs Amanda eller följa hennes låneförfaranden, Skriv mig genom någon av min e-post, faridaaguss@gmail.com och kunfarida@outlook.com.
    Eller så kan du skicka ett mail till Mrs Amanda på amandaloan@qualityservice.com, amandarichardssonloanfirm@gmail.com och amandaloanfirm@cash4u.com

    SvaraRadera
  3. Hej, jag är Rasheeda Muhammad från Indonesien, och jag vill ta tillfället i akt att för-varna alla här för att se upp för alla lån långivare som utgör vara riktiga. De är alla bedrägerier och falska och deras avsikt är att slita dig av dina surt förvärvade pengar. Jag har fallit offer för dessa lån företag, men ingen kunde ge mig lånet Jag söker tills jag kom över Mrs Amanda Amanda Loan Firm. Hon erbjöd mig ett lån till ett överkomligt ränta på 2% med bara några formaliteter och krav.
    Efter träffade jag företagets villkor var min lånebeloppet på $ 100.000 godkänd och till min stora förvåning var det överföras till mitt bankkonto på mindre än 24 timmar.
    Du kan kontakta Mrs Amanda genom hennes e amandaloan@qualityservice.com eller amandarichardson686@gmail.com och du kan även kontakta mig på min e-post rasheedamuhammad10@gmail.com jag bara vittna om Mrs Amanda god vilja och hjälp hon framförde till mig och min familj och jag också vill att du ska vara en mottagare av hennes lån erbjudande. Tack

    SvaraRadera
  4. Hej Jag Kate Powell och jag skulle vilja säga tack till Morrison lånefinansiering för alla de saker som de har hjälpt mig med. Jag har en familj, och jag ansökt om ett lån i detta bolag, jag fick mitt lån och mig och min familj är mycket glad, tack Gud för den hjälp de har gett, kontakta dem idag på (morrisonfinance@outlook.com), de ge ut alla typer av lån med en bra ränta.

    SvaraRadera
  5. Hej, jag Mrs Pat, en privat lån långivare som ger livstid möjlighet lån. Behöver du ett lån snarast att betala av dina skulder eller du behöver ett lån för att förbättra din verksamhet? Du har avvisats av banker och andra finansiella organ? Behöver du en konsolideringslån eller inteckning? Leta inte mer eftersom vi är här för att göra alla dina finansiella problem ett minne blott. Vi lånar medel till individer i behov av ekonomiskt bistånd, som har en dålig kredit eller i behov av pengar att betala räkningar, att investera i företag i en takt av 2%. Jag vill använda detta medium för att informera er om att vi ger tillförlitlig stöd och mottagaren och kommer att vara villiga att erbjuda ett lån.

    Tack.
    Mrs. Pat från Pat Rodriguez lån Firm:
    Kontakt: patrodriguezloanfirm@gmail.com
    Skype: Mrs.Pat Rodriguez lån Firm• ©

    SvaraRadera
  6. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller vad är han på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag läste en kommentar online av en Amerika-baserad journalist avslöjar hur han hittar en pojkvän, 3 månader efter att hennes ex bofryiend bröt upp.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Amiso eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är bevis i verkligheten. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    lyckligtvis för mig kom jag över Dr.Amiso e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Dr.Amiso den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för min räkning för att återhämta min ex-man med sin trollformel och magi.
    Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi slogs upp för 4 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek .
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att måla sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone det är som det känns).
    Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att det här fungerar också, 100% säker.
    kontakta honom genom sin personliga amail via (herbalisthome01@gmail.com)
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare, Var rik och stanna med dig för alltid.
    * Magi för framgång och marknadsföring, ingen annan utom bara du.
    * Traditionella örter och rötter för att bota bröstcancer, kropp, mun och virginal lukt / utsläpp.
    * Magisk trollformulering för bröst- och penisförstoring / minskning.
    * bota Stop Nightmare, Bad Dreams & Convuction.
    * andlig rening, fettförbränning och sockerreglering i kroppen.
    * fertilitetsmagi - FRUKT AV KVINNOR & Bär ditt eget barn.
    * Fri från att mörda & kidnappas.
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
    Internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    här är Dr.Amisos personliga e-postadress; herbalisthome01@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej herr fru
    När man står inför ett problem är det alltid en lösning.
    Jag är en specifik långivare, specifik och seriös.
    Jag erbjuder finansiella lån på 5 000 till 8 000 000 euro till alla seriösa människor som verkligen behöver det, med en ränta på 3% per år. Jag är tillgänglig för att tillfredsställa mina klienter inom två dagar efter mottagandet av begäran.
    Om du är intresserad, tveka inte att kontakta mig på min e-post: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Hej, här är en person jag vet att du faktiskt kan ha en privat session och få din civilstånd löst inom ett ögonblick, den personen är den ständigt medkännande doktorn Egwali, en trollformell som har använt sin magiska trollformel för att hjälpa till att förändra livet för så många jag känner idag. Du bara heter det, är det en kärleksformulering, yrkesverksamhet, sjukdomar av olika slag, vad som än är fallet, han har rätt i tid för att ta hand om dig och ge dig sinnesro precis som han gjorde för mitt. Du kan kontakta honom via WhatsApp / Viber + 2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com Ha en privat session med honom och var glad. Lycka till!!

    SvaraRadera
  12. behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
    Maila oss vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig
    VI HAR SNABBA LÅN TILL DIG ALLA BELOPP DU BEHÖVER vi erbjuder alla typer av lån kom och få ditt lån hos oss inom 6 till 12 timmar lån finns på ditt bakkonto
    REMY.INC






    behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
    Maila oss vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig
    VI HAR SNABBA LÅN TILL DIG ALLA BELOPP DU BEHÖVER vi erbjuder alla typer av lån kom och få ditt lån hos oss inom 6 till 12 timmar lån finns på ditt bakkonto
    REMY.INC

    SvaraRadera
  13. Hej mine damer og herrer; Har du brug for et kviklån inden for 24 til 48 timer? Hvis dit svar er ja, vil jeg råde dig til at ansøge om et lån hos os på Novelty Finance på e-mail via: noveltyfinances@gmail.com ELLER WhatsApp Via: +447915601531

    NOVELTY FINANCE leverer finansielle løsninger. Vi tilbyder alle former for låneydelser (Personligt lån, Erhvervslån og mange andre). Vi tilbyder også fleksible og flere lånemuligheder, herunder sikrede og usikrede lån, langsigtede og kortfristede lån, der er skræddersyet til dine økonomiske behov.

    ✓ Nem godkendelse
    ✓ Fleksibel tilbagebetalingstid 6 - 360 måneder
    ✓ Meget praktisk - Du kan ansøge om et lån på dit bekvemme sted og tidspunkt.
    ✓ Øjeblikkelig adgang til dine midler efter godkendelse.
    ✓ Tilskudsrente (3% om året)
    ✓ Du vil ikke skynde dig at betale lånet tilbage, du vil få tid til at starte tilbagebetalingen af ​​lånet.
    ✓ Ingen skjulte gebyrer
    ✓ Du bliver guidet gennem hele forløbet

    Hvordan man ansøger:
    Det er nemt og hurtigt at ansøge om et lån hos os!
    Send os din låneanmodning gennem;
    E-mail: {{ noveltyfinances@gmail.com }}
    Ring eller skriv til os på WhatsApp via: +447915601531.
    Vilkår og betingelser er gældende.

    SvaraRadera

MediaCreeper