tisdag 13 mars 2012

Mogen nog att prata pension?

Jag har en årlig tradition att jag brukar försöka göra något kul att mitt orangea kuvert. I år så fick det bli en giraff.
Pensionsmyndigheten talar också om för mig att jag i genomsnitt förvaltat min premiepension med 7% i årlig avkastning, ganska så i mitten på normalfördelningskurvan kan jag anta?

 Nu handlar det ju vid min ålder (knappt 32) knappast om några direkt stora summor utan premiepensionen ligger några kronor under 90 000kr så det dröjer nog ett bra tag tills man kan bli pensionär vid 75 års ålder. Ang placeringsinriktning så göra jag mycket likartat som Lundaluppen där man blandar aktiefonder och räntefonder i lämplig mix.

7 kommentarer:

  1. Liknar det inte mer en säl korsad med en pingvin?

    SvaraRadera
  2. Kul ide! Kan ju bli ett helt halvt zoo efter några år. :)

    SvaraRadera
  3. En variant på Emil i Lönneberga´s "gubbar" i snickarboá!

    SvaraRadera
  4. Kors i taket. Är Du bara 32. tycker att Du uttrycker dej i skrift som betydligt äldre och erfarnare.

    Tore

    SvaraRadera
  5. Haha, du får tipsa pensionsmyndigheten, skulle kanske kunna vara en lyckad kampanj för att få folk att intressera sig för kuverten:-)

    SvaraRadera
  6. Satsa på en arbetsgivare med bra ITP-lösning, PPM-fonderna ger dig inte många kronor vid pension.

    SvaraRadera

Gadgeten innehöll ett fel