lördag 25 april 2009

En annorlunda bloggpost

De två största kategorierna när det gäller bloggar verkar vara modebloggar och matbloggar. Själv varken är jag eller kommer någonsin bli ett modelejon så det lämnar jag dithän. Mat (och dryck) däremot är ju alltid gott så idag när det ändå är både min och lilltjejen Anja Pärsons födelsedag så tänkte jag bjuda er läsare på lite matbloggning hör och häpna!

Stockmans potatissallad
4 personer

några potatisar (gärna av fast sort)
2 äpplen
en bit purolök
1 bit gurka
en liten knippe rädisor

Dressing
2 dl gräddfil
1 dl majonäs
lite söt senap
salt
vitpeppar
hackad gräslök

Handhavande
koka potatisen och låt den kallna
Rör ihop alla ingredienser i dressingen
Hacka potatisen, äpplen, purjon och rädisorna och blanda ner i dressingen
Rör om och ställ in en stund i kylen.

Serveras lämpligen till en bit grillat kött alt. grillade grönsaker och en kall öl.

Mums fillibabba!

6 kommentarer:

  1. Mmm.. det vattnas i munnen.. grilltider! :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen Cristoffer!

    SvaraRadera
  3. Grattis
    Hoppas du använder en hemlagad majonnäs annars tvivlar jag på att den blev god

    SvaraRadera
  4. Grattis Stockman!

    Jag ser att du är rätt ute när det gäller potatissallad (med äpple och purjolök, helt rätt). Ett alldeles lysande tips är dock att ersätta gurkan med saltgurka. Blir hur bra som helst!

    Vill samtidigt passa på att fråga dig vad du anser om att köpa aktier i SEB idag. Minns din Graham-analys av bolaget för en tid sedan men sedan dess har det ju hänt en del (garantiprogrammet, kreditförluster men hög vinst).

    Mvh Tobias

    SvaraRadera
  5. grattis i efterskott=)

    SvaraRadera
  6. Och förutom ättiksgurka gärna lite spad med men hemlagad majonnäs

    SvaraRadera

MediaCreeper