onsdag 8 augusti 2007

Kul med Bloggkataloger och annat kul

På Internet finns det idag en mängd olika sk. Bloggkataloger (eller vad det nu heter..) där hemsidans innehavare har en samling av intressanta och ointressanta bloggar. Jag tycker det är riktigt kul att läsa dessa kataloger och man hittar alltid några roliga länkar.

Denna blogg är idag vad jag vet registrerad på tre olika bloggkataloger, dels bloggtoppen.se, ekonomibloggar.se och nu senast på sidan blogwalk.se som verkar ha ett ambitiöst och kul upplägg. Vart är din blogg registrerad?

När jag ändå för en gångs skull skriver om datorer, bloggar och annat kan jag inte låta bli nämna lite om gårdagens roliga händelse, nämligen att företaget apple har släppt en mängd olika uppdateringar på sina datorer, flera nya program, nya tillbehör mm. Tidigare har jag verkligen inte varit det minsta intresserad av datorer, alltid tyckt det varit mer krångligt än nöje. Har avskytt allt med dataproblem, strul, virus, programinstallationer, krångel med nätverk, problem med olika office versioner you name it! När jag för ett år sedan senaste köpte en ny dator så köpte jag en iMac från apple. Skall jag vara ärlig så köpte jag nog datorn mest för att den var snygg och att den inte tog så stor plats. Så här ett år senare var det verkligen ett bra köp. Verkligen allt är smidigare och enklare och framförallt roligare på en mac. Direkt ur kartongen är macar fullmatade med enkla program för bilder, video, bloggar, musik, göra dvd, tillverka fotoböcker och annat. Alla andra macprodukter som iPods t.ex fungerar hur bra som helst ihop och jag tror inte jag haft ett enda problem med krångliga installationer eller virus. Nu är det bara skoj och datorn är lika snabb idag som för ett år sedan vilket jag tror jag aldrig upplevt med någon annan dator.

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen, jag har just sökt sådana där kataloger, speciellt med ekonomiinriktning.
    AS
    http://aktieskolan.biz

    SvaraRadera

Gadgeten innehöll ett fel