lördag 5 september 2009

Mitt älsklingsplagg

Modedag som det är i bloggvärlden så tänkte jag ta tillfället i akt att skriva om mitt absoluta favoritplagg då jag precis kommit hem efter att ha plockat någon liter lingon i skogen.



Tröjan är en Klättermusen Mithril som jag säkert haft knappa 10 år i garderoben, bestigit berg, paddlat, plockat lingon, skidat, bärt ryggsäck dvs allt man kan tänka sig och tröjan är fortfarande i bästa skick. För er som är namnkunniga så är ju Mithril sagonamnet på dvärgarnas mytomspunna metall som var lättare än allt annat men ändå vassare och tåligare. Precis så är tröjan, lagom vindtät, otroligt slitstark, lagom varm, går bra att svettas i, tål några regndroppar ja alldeles undarbar så jag har ett par byxxor i samma material också, har för mig att detta heter Dryskin Extreme.

5 kommentarer:

  1. Lingon är förjäkla fint, har själv rensat klart mina som skördades förra söndagen :-)

    Så nu kan de bli en massa smarrig lingonsylt, goda efterrätter etc =)

    Trevlig blogg som alltid detta.
    Två tummar upp!

    SvaraRadera
  2. Instämmer! lingon är himla gott även Lingondricka är gott.

    SvaraRadera
  3. Hur många liter kantareller har du fått med dig hem i år då, har själv frysen överfull?

    SvaraRadera
  4. Anonym> Är dålig på svamp.. tycker bättre om bär

    SvaraRadera
  5. st0ckboARDDDDDDDDDDDDDDDD

    SvaraRadera

MediaCreeper