måndag 14 juni 2010

Lite sommarmode på bloggen

Så här i sommartider så har jag (samt exempelvis riskminimeraren och Cornucopia?) passat på att byta utseende på denna blogg med blogspots nya designmallar. Jag är tyvärr lagom begåvmningshandikappad och fullständigt ointresserad av hemsidebyggande, sökordoptimering, artikelpingande och liknande teknikaliteter (det var tack vare min vän Henrik som jag överhuvudtaget lyckades registrera namnet www.stockman.nu exempelvis) så någon förmåga att nu kontrollera om detta blir snyggt på olika datorer , operativsystem och webläsare det har jag inte. Men konstaterar nu att denna text är någorlunda läsbar på min fyra år gamla iMac med firefox.

Har också lagt in ett litet sökfält på bloggen till höger där man nu enkelt kan skriva sökord och se vad jag(eller avgivna kommentarer) skrivit i ämnet.

Som läsare så kan du nu också i sanna facebookanda ”gilla” eller lite rebelliskt ”ogilla” respektive inlägg som undertecknad författar. Återstår och se om jag kommer ligga sömnlös om nätterna med skakande tänder över betygen på inläggen. Mycket nöje!

10 kommentarer:

  1. Hur lade du in gilla, ogilla?

    SvaraRadera
  2. Under design ->sidelement-> blogginlägg/redigera->klickade för reaktioner....(där man kan skriva in de reaktioner man så önskar)

    SvaraRadera
  3. Hej! Bra blogg! Dock så måste jag säga att jag nästan slutat läsa din blogg efter din designupdate. Sidan är åt hel-te långsam nu! Segare än sirap att scrolla upp och ner, du borde verkligen tänkta på att byta bakrundsbild/optimera eller nått för nu är det otroligt frustrerande. Har en bra burk, win7 och firefox.

    SvaraRadera
  4. Inga problem med hastigheten, fungerar som tidigare.
    Däremot saknar jag dina analyser och djupsinniga funderingar om olika aktiebolag.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker utseendet är snyggt, och det finns inget direkt att klaga på. Inte heller hastigheten (vid användning av safari till min macbook pro). Vad jag skulle önska är dock mer konkreta inlägg om aktier; köpvärt/icke köpvärt. Dina texter är trevliga, men detta skulle göra det ännu trevligare. Tack för en bra blogg (gilla)!

    SvaraRadera
  6. Utseendet är helt okej, men det är segt att scrolla nedåt/uppåt i texten som en annan läsare redan kommenterat. Går det att åtgärda? Tack för en bra blogg!

    /Johan

    SvaraRadera
  7. hemskt segt att scrolla (firefox win XP)

    snälla ta bort bakgrundsbilden

    SvaraRadera
  8. Hej Cristoffer,

    Kikade in igar och min spontana reaktion var att det ser ganska sa forfarligt ut... Bilden i sig ar sakert bra, men det blir mycket samre att se texten (ogonen dras at sidan) samt att lankarna pa hogersidan ar mycket svara att se mot den bakgrunden, ialla fall pa min skarm (Explorer). Man far lite kanslan av att nagon forsoker for mycket, dvs har en bild som man garna vill visa, men att helhetskonceptet inte riktigt hanger ihop.

    Din sida tycker jag bygger pa dina reflektioner och analyser (med en och annan friluftsbild for alla skogsmullar darute) och vore synd att forstora det med irriterande distraktioner tycker i alla fall
    FFM

    SvaraRadera
  9. Inga klagomål här. Möjligtvis stack adsensereklamen lite i ögonen - alla andra rutor har rundade hörn medan den kör raka rektanglar. Lätt att ändra på. =)

    SvaraRadera
  10. Jag faller till föga för klagomålen. Det går väl an att en del bloggläsare klagade på layouten men när min pappa ringde och tyckte det såg för jäkligt ut så fick jag helt enkelt lov att byta..igen

    SvaraRadera

MediaCreeper