onsdag 26 maj 2010

Varde ljus!

Ibland så säger man ju att det slog mig som en blixt från klar himmel.
Detta var jag med om häromdagen, bokstavligen!
även om himlen inte var så klar. En rejäl blixt slog ner i ett träd bara ett halvhjärtartat världsrekordförsök i kulstötning bort från tomtgränsen. För er som inte varit med om ett så närgånget blixnedslag så kan jag meddela att det är en rejäl kraft som laddas ur och ett 20 meters högt träd som blir till pinnvirke. Själv lyfte jag nog några decimeter ur soffan, vår sedan några månader nyinstallerade jordfelsbrytare åkte på en fullskalig funktionskontroll och räddade den mesta tekniska utrustningen tillskillnad från hos grannen där blixten gjorde slut på den påsatta kaffebryggaren bla..

Den enda ”större” skadan som skedde här hemma var då att hemmets digitala hjärta den av televerket sk. Gatewayen avslutade sina dagar och nu går på återvinning i dessa tider när i alla fall detta hushålla har både telefon, tv (erkänner att jag har en sådan) och internet uppkopplat mot denna trådlösa historia. Så det har i sjukstugan här blivit mer bokläsande, sällskapsspel och en och annan lagad rabarberpaj framför teknikaliterna.
Sitter just nu och är internetuppkopplad på grannens fd. router och väntar på att Telia som leverera ett paket under morgondagen förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper